יום שני, 20 באוגוסט 2012

משחקי אסטרטגיה ברשת



משחקי אסטרטגיה מוכרים לנו יותר מזירת הגיימרים, דרך משחקים מובילים ומושקעים לא מקוונים כ – Rise of nation, או Roller coaster ורבים אחרים. משחקי האסטרטגיה המשובחים דורשים שימוש גדול הרבה יותר בזיכרון המחשב ובזיכרון העבודה שלו, כך שהם לא מתאימים למשחק און ליין שיש לו משאבי זיכרון מוגבלים. יחד עם זאת, תמצאו במרחב המשחקים באינטרנט לא מעט משחקי אסטרטגיה לא רעים שניתן לשחק בהם ברשת וגם אינספור משחקים שמוצגים כמשחקי אסטרטגיה אך למעשה הם משחקי אקשן די סטנדרטיים.

משחקי אסטרטגיה באתרי משחקים


כמעט בכל אתר משחקים מהארץ או אתר בינלאומי, תמצאו קטגוריה של משחקי אסטרטגיה. בגלל שהז'אנר לא ממש מוגדר ומאוד מגוון, אפשר לקרוא לכל משחק מעט מורכב שדורש חשיבה ותכנון משחק אסטרטגיה, גם אם שחקני משחקי האסטרטגיה יגיבו להם בזלזול גמור. באופן הכי בולט, רוב משחקי האסטרטגיה באתרי משחקים סובלים מרמת אנימציה נמוכה, מבוססת פלאש משחקי פשוט, שקשה לקבל אותו כמשחק אסטרטגיה איכותי, גם אם יש בו מרכיב אסטרטגי. העובדה שמשחקי האסטרטגיה באתרי המשחק לא ניתנים לשמירה – כלומר אי אפשר לשחק בהם מידי יום מהנקודה בה סיימתם ביום הקודם, מורידה אף היא מהערך שלהם כמשחקי אסטרטגיה אמיתיים.

משחקי אסטרטגיה מובילים ברשת


יחד עם זאת, אפשר למצוא משחקי אסטרטגיה של ממש גם ברשת ויש לכך לא מעט דוגמאות. משחק המציאות הוירטואלית Invu, למשל, הוא חלופה סבירה ל – Sims האגדי ולמשחקי המציאות הוירטואלית מבוססי התוכנה שנולדו אחריה. יש גם מספר לא מבוטל של משחקי אסטרטגיה שעוסקים בעולם פנטזיה, כיבוש ולחימה וכדומה. רוב המשחקים מהסוג הזה מאפשרים שמירה של נקודת המשחק שבה הפסקתם, מכיוון שהם מצריכים פתיחת חשבון משתמש שמאפשר לכם להכנס מחדש לאותו מצב שבו השארתם את הדמות / הצבא שלכם וכדומה.



כפי שכבר צויין, משחקי האסטרטגיה ברשת לא יכולים לעמוד בדרישות האנימציה של הגיימרים הכבדים ולהתחרות בעוצמות המעבד הנדרשות כדי להפעיל משחק מורכב ואינסופי באריזת אנימציה תלת ממדית ומרהיבה, אבל יש בזה גם יתרון, עבור מי שרוצה לשחק אבל אין לו מחשב גיימרים בבית. משחקי האסטרטגיה ברשת מיועדים לכלל הציבור, נוח ולרוב חינמי להרשם אליהם, כך שהם זמינים לכולם ומתאימים למשחק בכל מחשב סביר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה